Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

31.Προβλήματα

  1. Για να λύσεις ένα πρόβλημα, πρέπει αρχικά να διαβάζεις με πολύ προσοχή την εκφώνησή του.
  2. Έπειτα πρέπει να σημειώνεις αυτά που σου δίνει το πρόβλημα (δηλαδή αυτά που γνωρίζεις) και αυτά που δε γνωρίζεις (δηλαδή αυτά που ψάχνεις να βρεις).
  3. Μετά προσπαθείς να καταλάβεις με ποια ή ποιες πράξεις θα οδηγηθείς σε αυτά που ψάχνεις χρησιμοποιώντας αυτό που ξέρεις.

Παράδειγμα:
Ένας ζαχαροπλάστης έφτιαξε 38 τούρτες και σε κάθε τούρτα έβαλε 13 κεράσια. Πόσα κεράσια έβαλε συνολικά στις τούρτες;

Γνωρίζω:
Τον αριθμό των τουρτών που έφτιαξε ο ζαχαροπλάστης (38).
Τον αριθμό των κερασιών που έβαλε σε κάθε τούρτα (13).
Ψάχνω:
Πόσα είναι όλα τα κεράσια που χρησιμοποίησε.
Λύση:




Θα βρω πόσα είναι όλα τα κεράσια  που έβαλε στις τούρτες. Θα πολλαπλασιάσω τον αριθμό των τουρτών με τον αριθμό των κερασιών που έβαλε σε κάθε τούρτα. Δηλαδή: 38 x 13
εικόνα
Απάντηση:
Ο ζαχαροπλάστης έβαλε συνολικά 494 κεράσια.

πηγή:  e-τάξη

ΠΑΤΩ ΕΔΩ ΓΙΑ :

Οργάνωση των δεδομένων του προβλήματος




Προσπάθησε να λύσεις στο πρόχειρο  τα παρακάτω προβλήματα:

Από τους επιβάτες ενός κρουαζιερόπλοιου οι 1.361 είναι άντρες και οι 1.051 είναι γυναίκες.
α. Πόσο περισσότεροι είναι οι άντρες από τις γυναίκες;
β. Πόσοι ήταν συνολικά οι άντρες και οι γυναίκες μαζί;
                                   ΛΥΣΗ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: α. ____________________________________
                     β. ____________________________________

Ένας παραγωγός μάζεψε πέρυσι από το περιβόλι του 1.755 κιλά πορτοκάλια, τα οποία ήταν κατά 610 κιλά περισσότερα από τα πορτοκάλια που μάζεψε φέτος.
α. Πόσα κιλά πορτοκάλια μάζεψε φέτος ο παραγωγός;
β. Πόσα κιλά πορτοκάλια μάζεψε συνολικά πέρυσι και φέτος;
                                   ΛΥΣΗ


ΑΠΑΝΤΗΣΗ: α. ____________________________________
                     β. ____________________________________

Ένας εργάτης παίρνει 8 € την ώρα. Κάθε ημέρα δουλεύει 8 ώρες. Πόσα χρήματα θα πάρει, αν εργαστεί 16 ημέρες;
                                          ΛΥΣΗ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:  ____________________________________
Οι μαθητές ενός σχολείου πήγαν εκδρομή με 12 πούλμαν. Στο κάθε πούλμαν μπήκαν 41 μαθητές.
α. Πόσοι μαθητές πήγαν συνολικά εκδρομή;
β. Αν κάθε μαθητής πλήρωσε εισιτήριο 7€, πόσα χρήματα πλήρωσαν όλοι μαζί οι μαθητές;
                                    ΛΥΣΗ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: α. ____________________________________
                     β. ____________________________________

Ένας ζαχαροπλάστης φτιάχνει καθημερινά 12 ταψιά με 24 κομμάτια μπακλαβά το καθένα. Πόσα κομμάτια μπακλαβά φτιάχνει ο ζαχαροπλάστης σε μια εβδομάδα;
                                           ΛΥΣΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:  ____________________________________
           
Οι γονείς της Μαρίας αγόρασαν καινούριες ηλεκτρικές συσκευές με τη συμφωνία να τις εξοφλήσουν σε διάστημα 3 ετών, πληρώνοντας ισόποσες μηνιαίες δόσεις των 60 €. Πόσα χρήματα θα τους στοιχίσουν οι ηλεκτρικές συσκευές;
                                           ΛΥΣΗ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:  _______________________________


πηγή:http://iliadisili.blogspot.com 



Τεμπελχανάδικα συνθήματα από τη Δήμητρα Τελατινίδου

"Δεν σου χρειάζεται πρόγραμμα παρά..... μια καλή δικαιολογία!"


Μ΄αρέσει η δουλειά...... Πολύ...... Πάρα πολύ.... Μπορώ να κάθομαι επί ώρες και να την κοιτάζω”!
“Η σκληρή δουλειά ,λένε, δεν σκότωσε ποτέ κανέναν, αλλά γιατί να παίζουμε με την τύχη μας;”!                            
“Ότι μπορείς να το κάνεις αύριο , άφησέ το για σήμερα”!
                                                                                                                                                           
“Τίποτα μα τίποτα δεν είναι αδύνατο,όταν άλλοι το κάνουν για σένα”!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΣΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ...



Του Κωστή Παλαμά
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ' απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ' αρνηθείς!
Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ' το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μεσ' το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς.
Είν' η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θεμέλια βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να τα γκρεμίσει.
Σκάψε βαθειά.
Τι κι' αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάρη που κρατάς σαν 'Ατλαντας στην πλάτη,
Υπομονή!
Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!

Η ιστορία είναι εξαιρετικά αφιερωμένη σε όλους αυτούς που σώζουν "αστερίες"!!!

Μια μέρα, ένας άνθρωπος περπατούσε στην ακρογιαλιά.
Την προηγούμενη νύχτα είχε προηγηθεί σφοδρή θαλασσοταραχή και η φουσκοθαλασσιά είχε ξεβράσει στην ακτή εκατοντάδες αστερίες.
Κάποια στιγμή είδε ένα παιδί να σκύβει στην άμμο, να σηκώνει κάτι και πολύ απαλά να το πετά μέσα στην θάλασσα.
Η κίνηση αυτή επαναλήφθηκε πολλές φορές, ώσπου να πλησιάσει κοντά.
Τότε διαπίστωσε ότι το παιδί μάζευε τους αστερίες και τους ξαναπετούσε στη θάλασσα. Καθώς το παιδί ήταν αφοσιωμένο στο έργο του και δεν τον είχε αντιληφθεί, ο άνθρωπος στάθηκε και το παρατηρούσε για πολλή ώρα .
Ιδρώτας έτρεχε από το μέτωπό του και η έκφραση του προσώπου του ήταν σφιγμένη από την προσπάθεια.
Κάποια στιγμή ο άνθρωπός μας αποφάσισε να κάνει αισθητή την παρουσία του και του φώναξε:

“Καλημέρα! Τι κάνεις εδώ;”


Το παιδί, σταμάτησε για μια στιγμή, κοίταξε τον άνδρα και του απάντησε:

« Δε βλέπεις; Πετάω αστερίες στην θάλασσα”.

- Δεν έχει νόημα αυτό που κάνεις, του αντιγύρισε ο άνθρωπος. Είναι εκατοντάδες οι αστερίες που πεθαίνουν στην αμμουδιά. Δεν έχει σημασία αυτό που κάνεις!

Το παιδί τον κοίταξε, του έδειξε τον αστερία που κρατούσε στο χέρι του και του είπε:
- Έχει όμως σημασία για αυτόν εδώ!...

Και λέγοντας αυτά τα λόγια πέταξε τον αστερία απαλά μέσα στην θάλασσα.

Ο άνθρωπός μας συνέχισε το δρόμο του, περπατώντας πλάι στους ξεβρασμένους αστερίες.
Λίγο παρακάτω όμως, κάποιοι τον είδαν να κοιτάει κλεφτά γύρω του μήπως τον βλέπει κανείς κι όταν βεβαιώθηκε πως ήταν μόνος του, έσκυψε μάζεψε έναν αστερία και να τον απίθωσε μαλακά στη θάλασσα...

back to top