Πέμπτη 29 Δεκεμβρίου 2011

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΞΥΠΝΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ








Συμβουλές ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου 
προς Μαθητές
Αγαπητοί μαθητές:

  •  Όταν μιλάμε με κάποιον στο Διαδίκτυο δεν είμαστε σίγουροι αν λέει αλήθεια.
  • Γι’ αυτό δεν δίνουμε ποτέ τη διεύθυνση και το τηλέφωνό μας, ούτε το όνοµα του σχολείου ή τη φωτογραφία μας.  
  • Αν είστε ανήλικοι και θέλετε οπωσδήποτε να γνωρίσετε από κοντά κάποιον διαδικτυακό φίλο, κανονίστε μια συνάντηση μόνο σε δημόσιο χώρο και με τη συνοδεία των γονιών σας ή κάποιου ενήλικου της απόλυτης εμπιστοσύνης της οικογένειάς σας.
  • Εάν συναντήσουμε κάτι πραγματικά άσχημο στο Διαδίκτυο ή κάποιος χρήστης μας ενοχλήσει, ενημερώνουμε τους γονείς μας.
  • Προσέχουμε τους ιούς. Κρύβονται σε Ε-mail, αρχεία που βρίσκουμε στο Διαδίκτυο, ακόμη και σε Cd!
  • Δεν είναι σωστό να στέλνουμε τον αριθμό της πιστωτικής κάρτας του μπαμπά ή της μαμάς ή τον αριθμό του τραπεζικού λογαριασμού της οικογένειας.
  • Δεν πρέπει να λέμε τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού που έχουμε στο Διαδίκτυο, ούτε τους κωδικούς του E-mail μας (διότι θα μπορούσε να προσφασιστεί ότι είναι εμείς ή να διαβάσει τα ηλεκτρονικά μας μηνύματα).
  • Προσέχουμε πολύ τα δώρα που θέλει κάποιος να μας κάνει στο Διαδίκτυο, μπορεί να είναι κάποιο κόλπο.
  • Πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγουμε τους κόμβους που είναι «Άνω των 18 ετών». Οι προειδοποιήσεις υπάρχουν για να μας προστατέψουν. Οι κόμβοι για τους ενήλικους μπορεί ορισμένες φορές να μας κοστίσουν πολύ ακριβά, γιατί κρύβουν ιούς.
  • Δεν κάνουμε κλικ σε συνδέσμους του Διαδικτύου που υπάρχουν σε ηλεκτρονικά μηνύματα και δεν ανοίγουμε αρχεία συνημμένα σε ηλεκτρονικά μηνύματα που προέρχονται από άτομα που δεν γνωρίζουμε και εμπιστευόμαστε.
  • Το ίδιο ισχύει και για το κατέβασμα αρχείων από κόμβους του Διαδικτύου. Είναι πολύ πιθανόν να μεταδοθεί ιός στον υπολογιστή μας.
Πάντως, καλό θα είναι να ελέγχουμε όλα τα αρχεία και μηνύματα που λαμβάνουμε για ιούς, ακόμα και αν προέρχονται από γνωστούς μας, με τα ειδικά προγράμματα προστασίας που κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο.



Να συζητάτε με τους δασκάλους σας, τους γονείς σας και με πρόσωπα που εμπιστεύεστε για τις δραστηριότητες σας στο Διαδίκτυο, ιδιαίτερα αν αντιμετωπίσετε οτιδήποτε περίεργο ή ασυνήθιστο.

• Να έχετε πάντα υπόψη σας ότι τα προϊόντα της πνευματικής δημιουργίας (Μουσική, Λογοτεχνία, Κινηματογράφος, Video κλπ) προστατεύονται από τους νόμους και η διανομή τους μέσω του Διαδικτύου είναι παράνομη πράξη.

Το ίδιο παράνομη πράξη θεωρείται και η διακίνηση προγραμμάτων υπολογιστών (Software) εκτός και αν ανήκουν στην κατηγορία του Ελεύθερου Λογισμικού (Open source software). Σε κάθε περίπτωση διαβάστε ή συμβουλευτείτε τους μεγαλύτερους όσον αφορά τους όρους χρήσης και τη δυνατότητα ελεύθερης διακίνησής του.

Μη χρησιμοποιείτε άκριτα οποιοδήποτε πρόγραμμα βρίσκεται στο Διαδίκτυο. Δεν είναι όλα τα προγράμματα ασφαλή ακόμα και αν εμφανίζονται ως παιχνίδια. Ίσως περιέχουν προγράμματα Δούρειους Ίππους και ιούς που μπορεί να βλάψουν τον υπολογιστή σας.

Σχετικές διευθύνσεις που θα μπορούσες (και πρέπει) να επισκεφτείς:

Καταγγελία για παράνομο περιεχόμενο ιστοσελίδας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΣΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ...



Του Κωστή Παλαμά
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ' απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ' αρνηθείς!
Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ' το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μεσ' το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς.
Είν' η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θεμέλια βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να τα γκρεμίσει.
Σκάψε βαθειά.
Τι κι' αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάρη που κρατάς σαν 'Ατλαντας στην πλάτη,
Υπομονή!
Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!

Η ιστορία είναι εξαιρετικά αφιερωμένη σε όλους αυτούς που σώζουν "αστερίες"!!!

Μια μέρα, ένας άνθρωπος περπατούσε στην ακρογιαλιά.
Την προηγούμενη νύχτα είχε προηγηθεί σφοδρή θαλασσοταραχή και η φουσκοθαλασσιά είχε ξεβράσει στην ακτή εκατοντάδες αστερίες.
Κάποια στιγμή είδε ένα παιδί να σκύβει στην άμμο, να σηκώνει κάτι και πολύ απαλά να το πετά μέσα στην θάλασσα.
Η κίνηση αυτή επαναλήφθηκε πολλές φορές, ώσπου να πλησιάσει κοντά.
Τότε διαπίστωσε ότι το παιδί μάζευε τους αστερίες και τους ξαναπετούσε στη θάλασσα. Καθώς το παιδί ήταν αφοσιωμένο στο έργο του και δεν τον είχε αντιληφθεί, ο άνθρωπος στάθηκε και το παρατηρούσε για πολλή ώρα .
Ιδρώτας έτρεχε από το μέτωπό του και η έκφραση του προσώπου του ήταν σφιγμένη από την προσπάθεια.
Κάποια στιγμή ο άνθρωπός μας αποφάσισε να κάνει αισθητή την παρουσία του και του φώναξε:

“Καλημέρα! Τι κάνεις εδώ;”


Το παιδί, σταμάτησε για μια στιγμή, κοίταξε τον άνδρα και του απάντησε:

« Δε βλέπεις; Πετάω αστερίες στην θάλασσα”.

- Δεν έχει νόημα αυτό που κάνεις, του αντιγύρισε ο άνθρωπος. Είναι εκατοντάδες οι αστερίες που πεθαίνουν στην αμμουδιά. Δεν έχει σημασία αυτό που κάνεις!

Το παιδί τον κοίταξε, του έδειξε τον αστερία που κρατούσε στο χέρι του και του είπε:
- Έχει όμως σημασία για αυτόν εδώ!...

Και λέγοντας αυτά τα λόγια πέταξε τον αστερία απαλά μέσα στην θάλασσα.

Ο άνθρωπός μας συνέχισε το δρόμο του, περπατώντας πλάι στους ξεβρασμένους αστερίες.
Λίγο παρακάτω όμως, κάποιοι τον είδαν να κοιτάει κλεφτά γύρω του μήπως τον βλέπει κανείς κι όταν βεβαιώθηκε πως ήταν μόνος του, έσκυψε μάζεψε έναν αστερία και να τον απίθωσε μαλακά στη θάλασσα...

back to top