Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget




Κυριακή, 12 Φεβρουαρίου 2012

ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΑΣ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ;

του Μπουλάκη Μανώλη, Λογοθεραπευτή

  Σημαντικό στο να καταλάβουμε αν το παιδί μας χρειάζεται λογοθεραπεία είναι να γνωρίζουμε τα στάδια ανάπτυξης της ομιλίας. Ένας απλός τρόπος είναι, όταν πηγαίνουμε στις παιδικές χαρές ή σ’ ένα πάρτι, να συγκρίνουμε την ομιλία του με συνομήλικα παιδιά. Πιο εμπεριστατωμένα όμως θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε κάποιες δυσκολίες σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:

18 ΜΗΝΩΝ
Λέει μόνο φωνήεντα και καθόλου σύμφωνα. Χρησιμοποιεί 2-3 λέξεις δυσκατάληπτες  ή λέει 2-3 λέξεις αλλά δεν τις χρησιμοποιεί πάντα για να δηλώσει το ίδιο πράγμα, π.χ βλέποντας τη μαμά λέει «μαμά», αλλά το λέει κι όταν βλέπει τον μπαμπά, τον αδερφό κλπ.
2 ΕΤΩΝ
Όταν το λεξιλόγιό του, εκτός από το «μαμά», αποτελείται από λίγες δυσκατάληπτες λέξεις  και δεν παραθέτει δύο λέξεις, σχηματίζοντας  προτάσεις του τύπου «μαμά πα» δηλαδή « η μαμά πάει έφυγε».
3 ΕΤΩΝ
Όταν η ομιλία του εξακολουθεί να είναι δυσκατάληπτη, το λεξιλόγιο του περιορισμένο σε ουσιαστικά και λίγα ή καθόλου ρήματα, δε χρησιμοποιεί άρθρα, επίθετα, επιρρήματα, προθέσεις, δεν έχει την έννοια του πληθυντικού και δεν σχηματίζει απλές προτάσεις π.χ «η Άννα πίνει γάλα».
4 ΕΤΩΝ
Όταν οι προτάσεις του είναι μικρές και όχι σωστά οργανωμένες, π.χ λέει «όχι φάω» αντί να λέει «δε θέλω να φάω», ή λέει «θέλω να πάω τι κούνιε» αντί να λέει «θέλω να πάω στις κούνιες». Η ομιλία του δεν είναι πάντα κατανοητή π.χ αφαιρεί συλλαβές από πολυσύλλαβες λέξεις, δε λέει απλά συμπλέγματα συμφώνων όπως  «κλαίω», «πλένω». Δεν μπορεί να διηγηθεί απλά και πρόσφατα γεγονότα.
5 ΕΤΩΝ
Όταν το λεξιλόγιό του είναι περιορισμένο και οι προτάσεις του είναι μικρές και φτωχές σε περιεχόμενο. Σ’ αυτή την ηλικία το παιδί πρέπει να χρησιμοποιεί προτάσεις με 10-11 λέξεις. Όταν δεν μπορεί άνετα να διηγηθεί ένα γεγονός και στην ομιλία του κάνει πολλά σφάλματα. Σ’ αυτή την ηλικία υπάρχει ανοχή μόνο για τους φθόγγους «σ» , «ρ» και τα συμπλέγματά τους, τους οποίους μπορεί ακόμα να μην προφέρει σωστά.

Αν λοιπόν υποπτευόμαστε ότι υπάρχει κάποιο πρόβλημα ομιλίας, καλό είναι να επισκεφθούμε  ένα λογοθεραπευτή, ο οποίος είναι σε θέση να αξιολογήσει το επικοινωνιακό και γλωσσικό δυναμικό του παιδιού και να κρίνει αν χρήζει λογοθεραπευτικής παρέμβασης ή όχι.

Η έγκαιρη παρέμβαση σε καθυστέρηση του λόγου ή διαταραχή, θα βοηθήσει το παιδί να αποφύγει τις δευτερογενείς συνέπειες, όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, μειωμένη κοινωνική δραστηριότητα, φόβο για επικοινωνία και έκφραση και σε μεγαλύτερης ηλικίας παιδιά, μαθησιακές δυσκολίες, που σχετίζονται με την εξέλιξη του λόγου τους.

Τι πρέπει να γνωρίζει ο γονέας:
  • Η θεραπεία γίνεται μετά από ραντεβού στο κέντρο λογοθεραπείας σε ειδικές διαμορφωμένες αίθουσες, οι οποίες είναι φτιαγμένες με τέτοιο τρόπο , ώστε να προσελκύουν το ενδιαφέρον των παιδιών και να δημιουργούν το κλίμα παιχνιδιού. Η θεραπεία είναι πάντοτε ατομική και δεν παραβρίσκεται ο γονέας σε αυτήν (εκτός από ειδικές περιπτώσεις). 

  • Το σύνολο των θεραπειών εξαρτάται από το επίπεδο της δυσκολίας που αντιμετωπίζει το κάθε παιδί, αλλά και από το πόσο δεκτικό είναι το ίδιο και η οικογένειά του. Κάποια παιδιά ανταποκρίνονται πολύ γρήγορα, σε τρεις μήνες, άλλα πάλι αργότερα.  Ο μέσος όρος είναι έξι μήνες με ένα χρόνο.

  • Για να επιτύχουμε όσο το δυνατόν καλύτερο αποτέλεσμα, η αντιμετώπιση πρέπει να είναι πολύπλευρη. Γι’ αυτό το λόγο συνεργαζόμαστε άμεσα με τους γονείς, τον εκπαιδευτικό, αλλά και με άλλους θεραπευτές που μπορεί να χρειαστεί το παιδί ( εργοθεραπευτή, ειδικό παιδαγωγό ή ψυχοθεραπευτή).

  • Η θεραπεία είναι 45λεπτη ,με συχνότητα μια έως τρεις φορές την εβδομάδα. 

  • Μεγάλο μέρος των χρημάτων που δαπανούνται από τους γονείς καλύπτονται από τα ασφαλιστικά ταμεία, με την προσκόμιση παραπεμπτικού από δημόσιο φορέα, δηλαδή από ιατροπαιδαγωγικά κέντρα ή δημόσια νοσοκομεία.


Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο κέντρο ειδικών θεραπειών (λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, ειδική αγωγή, ψυχοθεραπεία-παιγνιοθεραπεία) 
του Μπουλάκη Μανώλη,  
στη διεύθυνση Λεωφόρος Στρατάρχου Παπάγου 76, Ζωγράφου
τηλ.:2117059348, 6972983156

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΣΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ...



Του Κωστή Παλαμά
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ' απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ' αρνηθείς!
Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ' το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μεσ' το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς.
Είν' η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θεμέλια βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να τα γκρεμίσει.
Σκάψε βαθειά.
Τι κι' αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάρη που κρατάς σαν 'Ατλαντας στην πλάτη,
Υπομονή!
Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!

Η ιστορία είναι εξαιρετικά αφιερωμένη σε όλους αυτούς που σώζουν "αστερίες"!!!

Μια μέρα, ένας άνθρωπος περπατούσε στην ακρογιαλιά.
Την προηγούμενη νύχτα είχε προηγηθεί σφοδρή θαλασσοταραχή και η φουσκοθαλασσιά είχε ξεβράσει στην ακτή εκατοντάδες αστερίες.
Κάποια στιγμή είδε ένα παιδί να σκύβει στην άμμο, να σηκώνει κάτι και πολύ απαλά να το πετά μέσα στην θάλασσα.
Η κίνηση αυτή επαναλήφθηκε πολλές φορές, ώσπου να πλησιάσει κοντά.
Τότε διαπίστωσε ότι το παιδί μάζευε τους αστερίες και τους ξαναπετούσε στη θάλασσα. Καθώς το παιδί ήταν αφοσιωμένο στο έργο του και δεν τον είχε αντιληφθεί, ο άνθρωπος στάθηκε και το παρατηρούσε για πολλή ώρα .
Ιδρώτας έτρεχε από το μέτωπό του και η έκφραση του προσώπου του ήταν σφιγμένη από την προσπάθεια.
Κάποια στιγμή ο άνθρωπός μας αποφάσισε να κάνει αισθητή την παρουσία του και του φώναξε:

“Καλημέρα! Τι κάνεις εδώ;”


Το παιδί, σταμάτησε για μια στιγμή, κοίταξε τον άνδρα και του απάντησε:

« Δε βλέπεις; Πετάω αστερίες στην θάλασσα”.

- Δεν έχει νόημα αυτό που κάνεις, του αντιγύρισε ο άνθρωπος. Είναι εκατοντάδες οι αστερίες που πεθαίνουν στην αμμουδιά. Δεν έχει σημασία αυτό που κάνεις!

Το παιδί τον κοίταξε, του έδειξε τον αστερία που κρατούσε στο χέρι του και του είπε:
- Έχει όμως σημασία για αυτόν εδώ!...

Και λέγοντας αυτά τα λόγια πέταξε τον αστερία απαλά μέσα στην θάλασσα.

Ο άνθρωπός μας συνέχισε το δρόμο του, περπατώντας πλάι στους ξεβρασμένους αστερίες.
Λίγο παρακάτω όμως, κάποιοι τον είδαν να κοιτάει κλεφτά γύρω του μήπως τον βλέπει κανείς κι όταν βεβαιώθηκε πως ήταν μόνος του, έσκυψε μάζεψε έναν αστερία και να τον απίθωσε μαλακά στη θάλασσα...

back to top