Παρουσιάστηκε σφάλμα σε αυτό το gadget




Σάββατο, 3 Μαρτίου 2012

34. Δεκαδικά κλάσματα


Έχουμε μάθει ότι:
 10 χιλιοστά είναι ίσα με 1 εκατοστό
 10 χιλ. = 1 εκ.


image



Επίσης:
10 εκατοστά είναι ίσα με 1 δέκατο
 10 εκ = 1 δεκ.
και
10 δέκατα είναι ίσα με 1 μέτρο   10 δεκ. = 1 μ.



image


Για να κάνουμε μετατροπές μεταξύ μέτρων, δέκατων, εκατοστών και χιλιοστών σκέφτομαι με τη βοήθεια της παρακάτω γραμμής:
image

  • Πχ: Θέλω να μετατρέψω 3 μέτρα σε δέκατα: 3 μ. = _____ δεκ.

Σκέφτομαι: Θέλω να πάω από τα μέτρα στα δέκατα.
Άρα ακολουθώ τα πράσινα βελάκια και κάνω ένα πηδηματάκι.
Λέω 10 = 30. Συνεπώς 3μ. = 30 δεκ.



  • Πχ: Θέλω να μετατρέψω 3 μέτρα σε εκατοστά: 3 μ. = _____ εκ.

Σκέφτομαι: Θέλω να πάω από τα μέτρα στα χιλιοστά.
Άρα ακολουθώ τα πράσινα βελάκια και κάνω δύο πηδηματάκια.
Λέω 10 =30 και 30 x 10 = 300 (ή x 100 =300). Συνεπώς 3μ. = 300 εκ.



  • Πχ: Θέλω να μετατρέψω 300 εκατοστά σε δέκατα: 300 εκ.  = _____ δεκ.

Σκέφτομαι: Θέλω να πάω από τα εκατοστά στα δέκατα.
Άρα ακολουθώ τα γαλάζια βελάκια και κάνω ένα πηδηματάκι.
Λέω 300 : 10 = 30. Συνεπώς 300 εκ. = 30 δεκ.



  • Πχ: Θέλω να μετατρέψω 4.000 χιλιοστά σε μέτρα: 4.000 χιλ.  = _____ μ.

Σκέφτομαι: Θέλω να πάω από τα χιλιοστά στα μέτρα.
Άρα ακολουθώ τα γαλάζια βελάκια και κάνω τρία πηδηματάκια.
Λέω 4.000 : 10 = 400 και 400 : 10 = 40 και 40 : 10 =4  4.000 : 1.000 = 4).
Συνεπώς 4.000 χιλ. = 4 μ.


Δεκαδικά Κλάσματα

Δεκαδικά Κλάσματα λέμε τα κλάσματα με παρονομαστή 10, 100 ή 1.000.  

πχ:imageδηλαδή 2 δέκατα, 3 εκατοστά και 5 χιλιοστά.

Αν τώρα θέλω να κάνω μετατροπές σε δεκαδικά κλάσματα υπάρχει ένας εύκολος τρόπος!

Παράδειγμα 1ο:
Θέλω να μετατρέψω τα 30 εκατοστά σε δέκατα: 30 εκ.= ____ δεκ.
-->
Σβήνω ένα μηδενικό από τον παρονομαστή και ένα μηδενικό από τον αριθμητή.
image
-->
image

Παράδειγμα 2ο:
Θέλω να μετατρέψω τα 300 χιλιοστά σε δέκατα: 300 χιλ.= ____ δεκ.
-->
Σβήνω δύο μηδενικά από τον παρονομαστή και δύο μηδενικά από τον αριθμητή.
image
-->
image


Μπορώ όμως να κάνω και το αντίστροφο!

Θέλω να μετατρέψω τα 5 δέκατα σε χιλιοστά: 5 δεκ. = _____ χιλ.
-->
Τότε βάζω δύο μηδενικά στον παρονομαστή και δύο μηδενικά στον αριθμητή.
image
-->
image


ΠροσοχήΓια να προσθέσω δεκαδικά κλάσματα θα πρέπει να έχουν ίδιο παρονομαστή.
 Πχ:


image

Διαφορετικά πρέπει να κάνω τις μετατροπές.
 Πχ:
image





πηγή: e-τάξη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΣΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ...



Του Κωστή Παλαμά
Σμίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!
Κι ότι σ' απόμεινε ακόμη στη ζωή σου,
Μην τ' αρνηθείς!
Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!
Χτισ' το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!
Κι αν λίγη δύναμη μεσ' το κορμί σου μένει,
Μην κουρασθείς.
Είν' η ψυχή σου ατσαλωμένη.
Θεμέλια βάλε τώρα πιο βαθειά,
Ο πόλεμος να μη μπορεί να τα γκρεμίσει.
Σκάψε βαθειά.
Τι κι' αν πολλοί σ’ έχουνε λησμονήσει;
Θα θυμηθούνε κάποτε κι αυτοί
Τα βάρη που κρατάς σαν 'Ατλαντας στην πλάτη,
Υπομονή!
Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι!

Η ιστορία είναι εξαιρετικά αφιερωμένη σε όλους αυτούς που σώζουν "αστερίες"!!!

Μια μέρα, ένας άνθρωπος περπατούσε στην ακρογιαλιά.
Την προηγούμενη νύχτα είχε προηγηθεί σφοδρή θαλασσοταραχή και η φουσκοθαλασσιά είχε ξεβράσει στην ακτή εκατοντάδες αστερίες.
Κάποια στιγμή είδε ένα παιδί να σκύβει στην άμμο, να σηκώνει κάτι και πολύ απαλά να το πετά μέσα στην θάλασσα.
Η κίνηση αυτή επαναλήφθηκε πολλές φορές, ώσπου να πλησιάσει κοντά.
Τότε διαπίστωσε ότι το παιδί μάζευε τους αστερίες και τους ξαναπετούσε στη θάλασσα. Καθώς το παιδί ήταν αφοσιωμένο στο έργο του και δεν τον είχε αντιληφθεί, ο άνθρωπος στάθηκε και το παρατηρούσε για πολλή ώρα .
Ιδρώτας έτρεχε από το μέτωπό του και η έκφραση του προσώπου του ήταν σφιγμένη από την προσπάθεια.
Κάποια στιγμή ο άνθρωπός μας αποφάσισε να κάνει αισθητή την παρουσία του και του φώναξε:

“Καλημέρα! Τι κάνεις εδώ;”


Το παιδί, σταμάτησε για μια στιγμή, κοίταξε τον άνδρα και του απάντησε:

« Δε βλέπεις; Πετάω αστερίες στην θάλασσα”.

- Δεν έχει νόημα αυτό που κάνεις, του αντιγύρισε ο άνθρωπος. Είναι εκατοντάδες οι αστερίες που πεθαίνουν στην αμμουδιά. Δεν έχει σημασία αυτό που κάνεις!

Το παιδί τον κοίταξε, του έδειξε τον αστερία που κρατούσε στο χέρι του και του είπε:
- Έχει όμως σημασία για αυτόν εδώ!...

Και λέγοντας αυτά τα λόγια πέταξε τον αστερία απαλά μέσα στην θάλασσα.

Ο άνθρωπός μας συνέχισε το δρόμο του, περπατώντας πλάι στους ξεβρασμένους αστερίες.
Λίγο παρακάτω όμως, κάποιοι τον είδαν να κοιτάει κλεφτά γύρω του μήπως τον βλέπει κανείς κι όταν βεβαιώθηκε πως ήταν μόνος του, έσκυψε μάζεψε έναν αστερία και να τον απίθωσε μαλακά στη θάλασσα...

back to top